21 Mayıs 2008 Çarşamba

Rambling Rose-Dağınık Güller

Nantucket Jacketi örerken ihraç fazlası 4 ply şahana coton ipler geçti elime.50 gramlık yumaklardan değişik renklerde 20 tane aldım.20 tanede sipariş verdim.Hemen söyleyeyim ,10 tanesi 500 gramdan bir hırka çıkarabiliyor.Tek dezavantajı (biz Türk örgü severler ince ip ve ince şişleri sevmediğimizden) 2 veya 2,5 no şişlerle işlenebilmesi.Sizleri bilemem ama ben uzun zamandır moher dışında ince yünlerin yoklugundan yakınan birisi olarak %100 pamuklu bu ipleri bulduğumda havalara uçtum.Üstelik sunduğu renkler de soft ve pastel oldugundan dayanamadım
ve aldım.Bakmayın abartılı rakamına,çok para da ödemedim.Merak duyan arkadaşlarım yüncülerine "Avoriaz knitting yarns" olarak sordurabilirler.Tam da bu iplere uygun hazırlanmış modeller vardı elimde.Bunlardan birisine başladım.



Martin Storey imzalı bu model Rowan 39
dergisinden "Rambling Rose" ismini taşıyor.Martin Storey ; Rowan, Jaeger, Vogue gibi büyük dergilere tasarımlar yapan romantik ve klasik stil dizaynerlerden.Pekçok modeli Türkiyedeki pekçok blogda yayınlamış ama tasarımcısı hakkında bilgi verilmemiştir.Bizde örgü hala bir sektör olmayıp hobi olarak algılandığından doğal olarak saydığım tasarımcıları pek fazla tanıyan veya merak eden de çıkmıyor.Ancak her dizaynerin kendine has bir stili ve örgüye kattığı farklılık, yeni teknikler var, bunu unutmayın.Örgü de sadece düz ,ters,kes demek değildir.Geçelim örgümüze :




2 ve 2,5 no örgü şişleriyle arka parçayı ördüm.Şimdi önlerde sıra.Burada gül işlemeler devreye girdiğinden biraz zaman alacaktır.Ön paneli bitirdiğimde resimlerini buraya alacağim.


Resim alıntıdır.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails