16 Ocak 2009 Cuma

Wisteria-Salkımlı atkı

Nette dolaşırken bir ara gözüme çarpmıştı bu model.(Bakınız:Sultang )Tığ işi kafeslerin uzerine işlenmiş kanser işi yapraklar ve salkımları.Biraz araştırdıgımda bununla ilgili yapılmış birkaç modele denk geldim.
Açıklamalar rusça oldugundan kendimce modeli çikarıp ördüm.Zor degil ancak tek tek topları örmek zaman alıyor,zira yaprakları örmek de ugrastırıcı.Benim gibi farklı modelleri denemeyi seven arkadaşlarımın begeneceğini umuyorum.
Bravo simli ip 100 gr.2 yumak ve 3,5 no tıg işinizi görür.


Öncelikle istediğiniz uzunlukta zincir çekiyorsunuz.(Benim atkı boyum 160 cm) Zincirin üzerini 5 zincirli kafeslerle örüyorsunuz.Ben toplam 7 sıra 5li zincir yaptım.İsteyen daha geniş veya dar hazırlayabilir.

Kanser işi dediğimiz yaprak motifini hazırlıyoruz.Şemadan takip etmeniz daha kolay.toplam 12
yaprak hazırlayacaksınız.Bunları atkı uçlarına ve atkı kenarına dikiyoruz.


Atkı uçlarına 6şar tane top örüyoruz ve içlerini elyafla doldurup kapatıp,zincir çekerek atkı uçlarına yaprakların arasına gelecek şekılde birleştiriyorsunuz.


Aynı işlemi atkının yanına koydugumz yaprakların arasına da yapın.Bu sayılar sizin isteğinize baglı az ve ya çok olabilir.Topların iriliğine siz karar verin.


En son atkımızın uzunlugundan daha uzun iki kordon örüyoruz .Kordonları file atkımızın ortasındaki şeritten geçiriyoruz.Bunlara da daha iri örülmüş topları (veya ponpon da olabilir) baglıyoruz.

6 yorum:

embir dedi ki...

ay süper olmuş, o kanser işi sanırım yapanı kanser ettiği için adı öyle konuş, güzel günlerde kullanın.

GeCe dedi ki...

gerçekten çok güzel bayıldım buna

Adsız dedi ki...

canım atkının uzunluğunu bana söyleyebilirmisim kaç cm yazarsan sevinirim

Karen Hanim dedi ki...

Çok güzel anlatınız.

Cida Crochêt dedi ki...

olá menina linda {prety girl }...
vim visita-la
seu trabalho é show
fique bem desejo tudo de bom para você
http://tiacidacroche.blogspot.com
te amo {i love you}

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

ellerinize sağlık ben yeni gördüm çok beğendim ben bu blogda yeniyim görüşmek dileğiyle hepisine bayıldım sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails