4 Haziran 2008 Çarşamba

Kelebek bluz

Yaz girişinde ara ara ördüğüm yazlık bluzuma Kelebek adını verdim.Alize puffy fine ve 3,5 no şişle ördüğüm bluzu v yaka olarak tasarladım.



Yine yanlardan bel eksiltmeleri yaparak modelin kalıplı olarak üzerime oturmasını sağladım.Bunun için kullandığım teknik basit.Kalça cevremi ve bel cevremi ölçerek aradaki farkı örgüye yanlardan kesme olarak aktarıyorum.Mesela kalça=90 cm.olsun bel=75cm. olsun 90-75=15 cm örgüde azalma olacak Her iki yandan 7,5 cm lik kesme yapıyorum.Tabii her ipin kalınlığına ve elinizin sıkılığına göre bunu ancak deneyerek yapmalısınız.
Eksiltilen sayıda örneğin burda 75 cm de 4 parmak kadar örerseniz belinize oturacaktır.Sonra göğüs cevrenizin ölçüsünü alarak çıkan sonuca göre arttırma yapıyoruz.Mesela göğüs cevremiz 92 cm olsun.92-75=17 cm lik arttırma yaparsanız yeterli olacak.Kol oyuntusunu 7" kadar yaptım ve 2 cm.lastikli olarak ördüm.Yakada 7 ilmek lastik ördüm.Her gidiş sırasında 1 er eksilterek v yaka formunu verdim.(Eksiltmeler lastikten sonra gelen 2 ilmekte yapılacak).
Örgü boyu kalçadan koltuk altına kadar 15 cm.dir.
© Bu yazı orguatolyesi.blogspot.com’a aittir. Başka bir yerde okuyorsanız lütfen asıl adresi ziyaret ediniz.

4 yorum:

Aysel dedi ki...

beautiful. The stitches around the V-neck are so intriguing...is it a slip stich combination?

yarnopfile dedi ki...

This is such a perfect, sexy, classic, tasteful & beautiful sweater. Any chances of a recipe in English?

mine dedi ki...

çok şık olmuş ellerinize sağlık
çocukken annemin ve halalarımın ördüğü kazaklar vardı hep şimdilerde hepsi eskidi ve biz de örgüden uzaklaştık halbuki ne güzel ve şık olabiliyor
sevgiler...

Adsız dedi ki...

You seems to be an expert in this field, good post and keep up the good work, my friend recommended me this.

My blog:
Meilleur taux aussi societe de Rachat de credit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails