13 Ekim 2010 Çarşamba

Hippi Yelek






Bir arkadaşımın görüp begendiği bu yeleği tarifi üzerine ona hazırladım.Bu tarz giymeyi sevenlerin hoşlanacagını düşündüğüm bir model oldu.Gerçi fotograflarda düğmeleri eksik,ama siz onları varmış gibi kabul edin :-))

Himalayanın pullu zincir ipiyle ve 8 numara şişle ördüm.64 ilmek başlıyorsunuz.6 sıra haroşa örgüden sonra ajur örnegini kuruyoruz.1 kenar ilmek,iki ilmeyi düz kes,1dola,2 ilmegi düz kes,1dola şeklinde örgünün ortasına kadar örüyoruz.Orgünün tam ortasına 2 düz örüp yine 1 dola,1kes şeklinde sonuna kadar örüyoruz.Arka sıraların hepsi ters örülecek.Örgü boyu 9 cm.olunca kol oyuntusu için bundan sonra örgü başı ve sonunda 1er ilmek keserek ilerliyoruz.Şişte 50 ilmek kaldıgında,örgünün duğme bantı için 19 ilmegini kenarda bekletiyor ve geri kalan ilmekleri örüyoruz.Yaklaşık 10 sıra sonra tamamını kapatıyoruz.

not: Burada dikkat edilecek 2 nokta:

1-Örgünün sağ tarafındaki ikili kesmeleri :1 ilmek örmeden sağ şişe alın,1 ilmek düz örün,sağ şişteki boş ilmegi ördüğünüz son düz ilmegin uzerine bindirin.
Örgünün sol tarafındaki ikili kesmeleri bildiğimiz klasik şekilde iki ilmek düz kesin.

2-1,5,9,13,... sıralara başlarken 1 ilmek düz örün,ikili kesme yapın ve dolama,kesme,dolama,kesme... şeklinde devam edin.Göbekte 1dolama,2düz,1dolama oluşmasına dikkat edin.
3,7,11,15,...sıralara başlarken 2 ilmek düz örün,1dolama,kesme,dolama,kesme,...şeklinde devam edin.Örgünün ortasında 1dolama,4 düz,1dolama oluşmasına dikkat edin.

Bu 2 maddeyi uyguladıgınızda örgünüzün ajurlarında tek tarafa kayma oluşmayacaktır.



Aynı şekilde diğer parçayı da ördükten sonra arkasından ve kol altından dikiyoruz.Alt tarafa püsküllerini yerleştiriyoruz.

5 yorum:

DeNiZ.KaYRa dedi ki...

çok severim örgü ellerine sağlık

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

İP SEÇİMİNİZE BAYILDIM. ELLERİNİZE SAĞLIK. ÇOK ŞIK GÖRÜNÜYOR.

Bayram Kombesi dedi ki...

Gayet guzel olmus, ellerine saglik.

tülin dedi ki...

Adını okuduğumda çılgın renkler,motifler gelmişti gözümün önüne.
Ama bu da çok yakışır çiçek çocuklarına.
Ellerine sağlık canım.

asliş dedi ki...

herzamanki gibi değişik ve güzel bir seçim.sizi uzun zamandır imrenerek takip ediyorum katya hanım.bende örmeyi seviyorum ama sizin kadar profösyonel ve de sabırlı değilim.bu yeleği yapabilirim gibi geldi.ama bu v e benzeri ajurlu örneklerde örgü bir tarafa meyilli oluyor .ben mi yapamıyorum yoksa bir püf noktası varmı siz bilirsiniz diye düşündüm. şimdiden teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails